Stres spotyka nas na każdym kroku, praca, szkołą, obowiązki domowe, oczekiwania innych ludzi, rozczarowania i ciągły brak czasu - to wszystko może sprawiać, że czujemy się zestresowani. Każdy z nas radzi sobie z nim po swojemu, jednak istnieje wiele skutecznych sposobów na radzenie sobie ze stresem. Poniżej przedstawiam siedem sposobów redukcje stresu.

7 sposobów na radzenie sobie ze stresem


1. Słuchanie muzyki

Gdy czujesz się przytłoczony stresującą sytuacją spróbuj zrobić sobie przerwę i posłuchaj relaksującej muzyki. Odtwarzanie spokojnej muzyki ma ma pozytywny wpływ na mózg i ciało, może obniżyć ciśnienie krwi i poziom kortyzolu, hormonu związanego stresem.

2. Aktywność fizyczna

Ćwiczenia nie zawsze oznaczają podnoszenie ciężarów na siłowni lub katowanie się cardio. Krótki spacer lub po prostu wstanie i rozciągnięcie się podczas przerwy może zapewnić natychmiastową ulgę w stresującej sytuacji.

3.Medytacja

Ćwiczenia oddechowe podczas medytacji mają bardzo duży wpływ na redukcję stresu. Usiądź na krześle, oprzyj stopy o podłogę, a ręce ułóż na kolanach, wdychaj i wydychaj powietrze koncentrując się jedynie na jak najgłębszym oddychaniu. Płytki oddech powoduje stres, natomiast głęboki dotlenia krew i pomaga oczyścić umysł

4. Odpowiednia dieta

Wbrew pozorom to co jemy ma znaczący wpływ na radzenie sobie ze stresem. Kiedy znajdujemy się w stresującej sytuacji często zapominamy o odpowiednim odżywianiu i sięgamy po słodkie lub tłuste przekąski. Zawsze mniej naszykowane coś zdrowego np warzywne słupki z guacamole albo kanapkę z tuńczykiem.

5.Wyśmiej się

Śmiech to zdrowie, dosłownie. Wytwarza endorfiny, które redukują poziom stresu. Dlatego usiądź spokojnie, włącz sobie skecz kabaretowy, stand up albo po prostu śmieszne filmiki.


6. Napij się gorącej herbaty

Picie gorących napoi samo w sobie działa uspokajająco, jednak kawa zawiera dość dużą ilość kofeiny przez co podnosi ciśnienie krwii, jednocześnie też podnosząc poziom kortyzolu, zamiast niej napij się gorącej herbaty.

7. Porozmawiaj z przyjacielem

Kiedy czujesz się przytłoczony ilością stresu  zadzwoń do przyjaciela. Dobre relacje z bliskimi są bardzo ważne przy zdrowym stylu życia, ale szczególnie w takich sytuacjach uspokajający głos przyjaciela pomaga poradzić sobie z emocjami.