7 porannych nawyków, dzięki którym będziesz bardziej produktywny i zdrowszy.

08:59

Jest to poranna rutyna, która zajmie Ci nieco ponad godzinę, ale czyni cuda. Te 7 porannych nawyków może pomóc Ci zmniejszyć stres, zwiększyć produktywność i prowadzić zdrowszy tryb życia. Nawet jeśli nie masz czasu na wszystko, na pewno znajdziesz kilka propozycji, które zechcesz wypróbować.

Dni, tygodnie, a nawet miesiące mijają tak szybko, że czasami nawet tego nie zauważamy. Co się stało z październikiem, wrześniem czy sierpniem? Miałam tyle planów: chciałam coś osiągnąć, odwiedzić kilka miejsc, czy stracić na wadze, o czym już nawet nie chcę rozmawiać. Ale rzeczywistość jest taka, że nie zawsze realizujemy to co mamy zaplanowane. Życie często staje się stresujące, przytłaczające i sprawia, że dzieje się z nami coś co sprawia, że mówimy: "Och, już listopad? A ja nadal nie zrobiłam NIC czego tak na prawdę chciałam? 
Dlatego dzisiaj chcę się podzielić z wami poranną rutyną, która na prawdę dobrze mi służy pod względem zapewniania mi komfortu, dobrego nastroju, zdrowia i wydajności. Te czynności pomogły mi zredukować stres i zacząć robić rzeczy, które faktycznie chcę  zrobić, przestać stać w miejscu i codziennie robić mały krok na przód. No i oczywiście pozostać chociaż w minimalnej formie. To zajmuje około półtora godziny, dla większości z nas to dużo czasu (dla mnie też), ale to czas, który wykorzystuję w 100 procentach dla siebie. Próbowała skrócić moją poranną rutynę, jednak nie było to tak skuteczne. Skoro jednak nauczyłam się podchodzić do wielu rzeczy z entuzjazmem także tutaj robię to w ten sposób. 

poranna rutyna aby być bardziej produktywnym, jak być bardziej produktywnym, mniej zestresowanym i zdrowszym

1.SPĘDŹ W ŁÓŻKU KILKA MINUT PO PRZEBUDZENIU I POMYŚL O TYM, CO MUSISZ DZISIAJ ZROBIĆ

Myślenie o tym co chcesz dziś osiągnąć i co ogólnie chcesz od życia, w tym tygodniu, miesiącu lub roku. Nie komplikuj tego zbytnio, pozwól umysłowi wędrować, ale zawsze staraj się myśleć o rzeczach bardziej pozytywnie. Jeśli przyjdzie Ci do głowy stresująca myśl czy wątpliwość, po prostu zastąp ją inną. Taką, która nie sprawi, że od razu wyskoczysz z łóżka lub sięgniesz po telefon. 

2. POŚCIEL ŁÓŻKO I WYPIJ SZKLANKĘ WODY

Nie muszę ścielić łóżka czy pić szklanki wody od razu po przebudzeniu, ale obie te rzeczy dobrze mi służą, a ponieważ wiem o tym, po prostu to robię. Jest coś w tym, że wiesz, że postępujesz właściwie, nawet jeśli przed nikim nie odpowiadasz. Więc pościel łóżko i wypij szklankę wody, nawet jeśli nie będzie nikogo, kto miałby to zobaczyć i Cię pochwalić.

3. ĆWICZ PRZEZ CO NAJMNIEJ 20 MINUT

Te kilka minut ruchu nie wpłynie jakoś szalenie na Twoją sylwetkę, ale pomoże Ci się rozbudzić i nabrać energii na resztę dnia. Latem wychodziłam na rower, rolki lub po prostu pobiegać, teraz kiedy jest już zimno robię treningi z Youtube. Nie mam czasu, ani możliwości wyjścia rano na półtora godziny na siłownię więc tego nie robię.

4. NAKRĘĆ SIĘ POZYTYWNIE MUZYKĄ

Słucham różnych rodzajów muzyki, czasem lubię pop, a czasem rap i reagge, jednak najważniejsze dla mnie jest, aby muzyka, której słucham była po prostu pozytywna i motywująca mnie do dalszego działania. Po co słuchać o upadkach i porażkach, skoro od samego rana można myśleć o dobrych rzeczach

5. WEŹ PRYSZNIC I PRZYGOTUJ SIĘ 

Kiedy w tle leci muzyka, biorę szybki prysznic i robię swój rytuał porannej pielęgnacji. Te czynności są zazwyczaj ignorowane, gdy ktoś opowiada o swojej porannej rutynie. W końcu to oczywiste, że każdy z nas się umyje i ubierze. Dla mnie jest to jednak czas, tylko dla siebie, peeling ciała pod prysznicem czy masaż twarzy podczas porannej pielęgnacji pomagają mi rozpocząć nowy dzień będąc zrelaksowaną i przygotowaną na codzienne wyzwania.

poranna rutyna aby być bardziej produktywnym, jak być bardziej produktywnym, mniej zestresowanym i zdrowszym


6. ZRÓB, CZYLI ROZPOCZNIJ I SKOŃCZ, COŚ CZEGO NAJBARDZIEJ CI SIĘ NIE CHCE

Metoda na połykanie żaby, to dla mnie najlepszy sposób na produktywny dzień. Ostatnio coraz częściej zaczynam od sprzątania, nie znoszę tego, serio. Jeśli też masz taką czynność wcześnie poczujesz ulgę i przestaniesz myśleć o tym przez resztę dnia, dzięki czemu będziesz mógł się skoncentrować na innych rzeczach, które  chcesz zrobić.

7. WYJDŹ NA 15 MINUTOWY SPACER, POODDYCHAJ ŚWIEŻYM POWIETRZEM I CIESZ SIĘ PRZYRODĄ

Latem często ten element łączyłam z porannymi ćwiczeniami, teraz jednak wolę wyjść na krótki spacer, jak tylko zaczyna robić się jasno na dworze. Tak na prawdę jest to punkt opcjonalny bo równie dobrze możesz przejść się na piechotę do pracy lub szkoły.



You Might Also Like

19 komentarze

  1. Mi rano zdecydowanie na to wszystko brakuje czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Woda - mój ulubiony poranny rytuał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzę do pracy na 6 rano. Jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to wcześnie, ja staram się wstawac o 5 ale w twojej sytuacji to i tak późno, ale można wdrążyć kilka z tych punktów, sama tak robiłam i już na początku odczuwałam różnice

      Usuń
  4. Żeby to zrobić, to trzeba duużo wcześniej wstać, a jak ma się na 8 na zajęcia to ciężko :/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł na rozpoczęcie dnia. Ja zwykle nie ćwiczę rano, ale dzień rozpoczynam od obowiązków, aby później mieć wolne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że postępując zgodnie z twoimi poradami można dostrzec piękno każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zawsze rano piję wodę z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajne propozycje, na pewno z niektórych z nich skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pościelenie łóżka to dla mnie najważniejszy punkt, nienawidzę gdy mam niepościelone łóżko. Często leżę po przebudzeniu i myślę.. Jednak na te ćwiczenia bym się nie nadawała haha:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja rano szybko wstaje ogarniam dom i dzieciaki nie mam czasu na jakieś specjalne rytuały niestety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatne porady, chociaż od wody wolę kawę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysły, jednak nie na każdy znajdziemy czas :) pierwszy świetny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyobraź sobie, że nie robię ani jednej z wymienionych rzeczy. Wiecznie na pełnych obrotach. Ale powoli przestaje mi się chcieć

    OdpowiedzUsuń
  14. W chaosie poranka, gdzie co chwile slysze gdzie moje skarpetki, mamo chce pic, oraz ogarniania chodzącego bobasa ciężko by było

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie wolę pospać rano niż wstawać wcześniej. Ale spacer właściwie co rano robię, bo odprowadzam dzieci do szkoły.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Convertiser-verification

aa5c9e31d5b2ecee61d253b0307eb35dd4ef2143

Fashionmia

Fashionmia Fashion Swimwear

Popreal

Popreal Newborn Clothes

Subscribe