Bez kategorii

Trening cardio czy siłowy – czyli dlaczego nie wszystkie treningi przynoszą efekty?

Posted by Monika

Kiedy tylko zaczynałam odchudzanie miałam w głowie cardio, cardio i jeszcze raz cardio – najlepiej te intensywne, po którym będę cała spocona, a jedyne na co będę miała ochotę to położyć się na zimnej podłodze i już nie wstawać. Ilość spalonych kalorii, czas i zakwasy na drugi dzień były dla mnie miarą udanego treningu. Wszystko szło pięknie i ładnie, zgodnie z planem. Kilogramy spadały, kondycja była coraz lepsza, a jednak moja uwaga skupiała się na czymś innym. Podczas ważenia i analizy nie zmieniało się praktycznie nic poza ilością kilogramów, jeden miesiąc, drugi, a potem kolejny a tłuszczu ubyło raptem 4%.

Bieganie nike

Dług tlenowy? To działa

Zaczęłam drążyć temat ćwiczeń i ich efektywności, czytałam o takich cudach jak dług tlenowy, a w głowie miałam „jakim cudem 15min ćwiczeń ma mi dać lepsze efekty niż półtoragodzinny trening?”. Jednak uznałam że w sumie czemu by tego nie spróbować, w grę weszły tabaty i typowe treningi interwałowe, na początku męczyły mnie nawet bardziej niż moje codzienne cardio, ale z czasem i do nich się przyzwyczaiłam. Jednak musiałam przyznać efekty były zdecydowanie lepsze, ale ja nadal chciałam więcej i więcej.

Buty sportowe

Sprawdź też inne sposoby na odchudzanie – klik

Krok do przodu – ćwiczenia siłowe

Kolejnym krokiem do przodu, który zrobiłam było dołączenie do treningów ćwiczeń siłowych – brzuch, nogi, plecy, za każdym razem zakończone, krótszym lub dłuższym treningiem interwałowym. Dziś minęły dwa tygodnie od tej zmiany, a analiza ciała w końcu zaczyna mnie satysfakcjonować, a nie spędzać sen z powiek. Już teraz wiem, że kolejnymi treningami, które zacznę wykonywać będzie joga lub typowy streching, które dzięki wpływowi na gibkość na pewno będą pomagać w wykonywaniu codziennych czynności. Za jakiś miesiąc na pewno podzielę się efektami swoich ćwiczeń, mam nadzieję, że będę z nich zadowolona. Trzymajcie za mnie kciuki!

Related Post

5 thoughts on “Trening cardio czy siłowy – czyli dlaczego nie wszystkie treningi przynoszą efekty?

  1. Ula

    Świetny wpis, info w nim zawarte z pewnością mi się przyda

  2. Milena Łukasiak

    Super wpis, chodzę na siłownię i zdecydowanie wolę siłowy trening 😀
    rilseee.blogspot.com

    1. Ragus

      Ja też wolałem silowy, ale cardio też jest potrzebne. Nie tak że robisz jeden typ treningu przez cały czas. Chłopaki z drukarni, których znam ciągle ćwiczą i są bardzo produkywni, trzymają się przy zdrowiu.

  3. BlingBlingMakeUp

    Pomocne info, sama ostatnio zrezygnowalam z krytej silowni na rzecz natury 😉

  4. BAMBI BOHO

    sUPER POST

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili
    Miłego dnia, xx Bambi