Trening cardio czy siłowy – czyli dlaczego nie wszystkie treningi przynoszą efekty?

Kiedy tylko zaczynałam odchudzanie miałam w głowie cardio, cardio i jeszcze raz cardio – najlepiej te intensywne, po którym będę cała spocona, a jedyne na co będę miała ochotę to położyć się na zimnej podłodze i już nie wstawać. Ilość spalonych kalorii, czas i zakwasy na drugi dzień były dla mnie miarą udanego treningu. Wszystko szło pięknie i ładnie, zgodnie z planem. Kilogramy spadały, kondycja była coraz lepsza, a jednak moja uwaga skupiała się na czymś innym. Podczas ważenia i analizy nie zmieniało się praktycznie nic poza ilością kilogramów, jeden miesiąc, drugi, a potem kolejny a tłuszczu ubyło raptem 4%.

Bieganie nike

Dług tlenowy? To działa

Zaczęłam drążyć temat ćwiczeń i ich efektywności, czytałam o takich cudach jak dług tlenowy, a w głowie miałam „jakim cudem 15min ćwiczeń ma mi dać lepsze efekty niż półtoragodzinny trening?”. Jednak uznałam że w sumie czemu by tego nie spróbować, w grę weszły tabaty i typowe treningi interwałowe, na początku męczyły mnie nawet bardziej niż moje codzienne cardio, ale z czasem i do nich się przyzwyczaiłam. Jednak musiałam przyznać efekty były zdecydowanie lepsze, ale ja nadal chciałam więcej i więcej.

Buty sportowe

Sprawdź też inne sposoby na odchudzanie – klik

Krok do przodu – ćwiczenia siłowe

Kolejnym krokiem do przodu, który zrobiłam było dołączenie do treningów ćwiczeń siłowych – brzuch, nogi, plecy, za każdym razem zakończone, krótszym lub dłuższym treningiem interwałowym. Dziś minęły dwa tygodnie od tej zmiany, a analiza ciała w końcu zaczyna mnie satysfakcjonować, a nie spędzać sen z powiek. Już teraz wiem, że kolejnymi treningami, które zacznę wykonywać będzie joga lub typowy streching, które dzięki wpływowi na gibkość na pewno będą pomagać w wykonywaniu codziennych czynności. Za jakiś miesiąc na pewno podzielę się efektami swoich ćwiczeń, mam nadzieję, że będę z nich zadowolona. Trzymajcie za mnie kciuki!

About the author

Monika

View all posts

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *